Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Gravid med PKU
(1 användare i forumet) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Gravid med PKU

Gravid med PKU 4 år, 6 månader sedan #478

Hej Allihopa!

Vill bara presentera mig då jag gick med i föreningen idag! Mitt namn är Maria och jag har någon mild variant av PKU vilket jag inte riktigt känt till förrän jag blev gravid i vintras. Det har varit en väldigt svår tid men nu (i sjunde månaden) mår jag lite bättre och har smält mycket och ser framåt igen! Jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter av mödravården och ev utvecklingsarbete/forskning/kunskapsspridning om gravida med PKU. Jag har inte blivit så bra bemött och jag upplever att det inte funnits mycket kompetens alls kring detta (eller annat som borde vara självklart inom mödravården såsom krishantering, rådgivning, information etc), förutom på PKU-teamet på barnsjukhuset. För min del har detta inneburit massa problem eftersom jag aldrig tidigare kommit i kontakt med den enheten. Finns det någon annan med samma erfarenhet?

I övrigt är jag sjuksköterska men just nu student i mänskliga rättigheter, 33 år och bosatt i Göteborg.
Med vänlig hälsning, Maria

Svar: Gravid med PKU 4 år, 5 månader sedan #489

• falkfot
  • Fresh Boarder
På face booksidan PKU ROCKAR FETT finns det ett antal ( minst 5) pku kvinnor som nyligen fött barn och många av dessa kan säkert svara på dina frågor och stötta. Totalt är det över 80 som utbyter erfafenheter där. Pröva den möjligheten.
  • Sida:
  • 1
Sidan skapad på 1.59 sekunder